Premiär på babysim

84348-82
Innan vi gick ner i vattnet. Embla har full koll på bassängen!

Det var verkligen jätteroligt att babysimma! Embla skrek inte en enda gång i vattnet, jag är så himla stolt.
Jag trodde hon skulle slumra lite i bilen på väg dit så hon skulle vara pigg när vi kom fram men så blev det ju inte. Men hon hade sovit över en timme på förmiddagen så det gjorde inte så mycket. (13.30 började simmet). Hon verkade tycka det var skoj. Kikade nyfiket på alla barnen, leksakerna och på mig och Micke. Vi började och avslutade med sångstund och därimellan fick vi lära oss lite olika grepp att hålla barnet på i vattnet. Embla spakade med benen precis som man ska! Hon plaskade lite med armarna också så hon fick vatten i ansiktet men tyckte inte alls att det var läskigt. Till och med ryggläget, med mina händer under rumpa och nacke, då hon låg med öronen under vattnet var mysigt. Hon började leka med sina fötter!
Något jag verkligen rekommenderar till alla föräldrar, supermysigt! Funkar även för vattenrädda bebisar. ;-) Hoppas hon vänjer sig nu så vi slipper skrik hemma vid badning också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback