Skodan såld

84348-83

Idag kom en man med sin syrra och skulle kika på bilen. De tog en vända och upptäckte det mesta av felen på bilen... Koppling dålig, rost, spricka i strålkastarglaset, lite småbucklor och skråmor. Detta sänker givetvis värdet på bilen. När vi sökte efter värdet på skodan så fick vi fram att den hos privatperson var värd mellan 17-22 tusen. Men det är ju i perfekt skick, fast sen får man lägga på lite eftersom det är AC också. Jag satte först ut den för 29 tusen och sänkte efter en vecka till 26 500 kr. De ville inte ge mer än 20 tusen, mest eftersom den inte är besiktigad. Jag tvekade lite och försökte med 22 tusen men de gav sig inte. Jag måste ju bli av med bilen och med tanke på all rost under som kommer få bilen att rasa inom ett par år så är jag ju ändå glad att få 20 lappar för den! Så nu är hon borta.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Grattis till att du fick sålt bilen! Du gjorde rätt i att sälja den för 20 000:- med tanke på rosten. Jag har också fått sålt en bil i sommar och jag har köpt mig en ny (eller ja, begagnad). Trevlig blogg!

Postat av: Mamma

Grattis! Det var väl ändå en bra affär.
Puss mamma

2006-08-31 @ 21:26:36
Postat av: Lisa

Oj vad med pengar! Med den där valören så blev det väl ändå 40 lappar...?

Mina 2000 jag fick tillbaka på skatten idag är visst inget att skryta om längre...

2006-08-31 @ 22:22:02
URL: http://blad.blogg.se
Postat av: Ida-Marie

Grattis till försäljningen av bilen! Härligt att få ha de där sedlarna i handen kan jag tänka mig ;-)

2006-09-04 @ 08:36:58
URL: http://mimmpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback