Dan före dan

Imorrn är det JULAFTON!

Vi har tjuvstartat lite idag då vi var hos Mickes mamma. Åt sill, skinka, köttbullar och prinskorv och hade lite julklappsutdelning. Embla var överförtjust i allt papper! *surprise* Tror hon blev ganska glad över presenterna också.

84348-206


Innan vi åkte till Örbyhus köpte vi en gran på Plantagen. Det fanns inte många kvar så det var ju inga 10-poängare till granar direkt. Jag gick på tätheten och fick med mig gran som var hur bred som helst! Den har inte den klassiska granformen utan ser mer ut som en boll. Micke är väldigt skeptisk till att ha gran överhuvudtaget och jag kan säga att inte blev mer positiv efter mitt val av gran... Han tyckte den var bäst ihop-packad och försökte komma undan med en enkel lösning:


Självklart gick jag inte med på det! Gjorde en julig variant av en sommardrink, passõa med juice + kanelstång, och klädde granen.

    


Var mest spännande att se hur Embla och framförallt katterna skulle reagera på att ha skog i vardagsrummet! Embla var väl fram och kände en sväng på barren men är ju fortfarande så liten att hon tror att allt man gör är normalt och finner sig i att det ska vara så. ;-) Katterna var mer nyfikna. Tasse var framme och tog flera tuggor från nedersta grenarna. Zelda nosade lite och lade sig sedan under granen. Tyckte väl det var helt perfekt, nu behövde hon ju inte vara ute och frysa för att få ligga och gömma sig under ett träd!

    
Zelda och terroristerna. "Du tar granen så tar jag gardinerna..."


Nu är granen klädd men kom på att jag glömt köpa julgransbelysning... Jaja, nåt ska man väl ha att slösa pengar på nästa år med. Jag tycker det blev ett riktigt bra slutresultat i alla fall! För säkerhetsskull har vi knytit fast granen i en skruv i väggen bakom. Imorgon ska vi först äta julfrukost i köket med levande ljus och doftande hyacinter på bordet. Sen ska vi gå in och öppna alla paket under granen. Såå mysigt!

84348-212

{$lang_emotions_tomte}GOD JUL{$lang_emotions_tomte}

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

*fniss* Min gråtkänsla försvann nu när jag såg eran gran, nu fick jag mig ett gott skratt. ;) Vilken boll! Fast den var söt och jättefin när du klätt den!
Men vaddå? Är det där bara era paket? :O Och ska ni öppna dem hemma?

Kram!!

Postat av: Pernilla

God Jul!

2006-12-24 @ 07:16:10
URL: http://www.nogg.se/pernilla
Postat av: Lisa

Jättefin gran! Det måste vara årets coolaste!

2006-12-25 @ 16:00:23
URL: http://blad.blogg.se
Postat av: Ida-Marie

tycker ni har en söt gran :-) Hoppa sni har en bra julhelg!! God Jul! KRAM

2006-12-25 @ 22:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback