Julen

Julafton startade vi med en mysig frukost.

84348-213

Sen öppnade vi paketen under granen. Det var de vi hade köpt åt varann och så till Embla från farfar o co. När vi gjort oss iordning åkte vi till Mickes farfars grav och tände ljus, sen till min mormor.
Där var det supergoda julmaten som vanligt med dopp i grytan till lunch. På eftermiddagen kom äntligen Tomten till Luddes stora förtjusning! Embla fick också sina klappar då i fall att hon skulle ha somnat till kvällen när vi andra hade julklappsutdelning. Syrran skulle vara hos pappa på kvällen så därför kom Tomten lite tidigare med deras paket.

    

Jag, Micke och Embla följde med till pappa efteråt. Ville ju inte missa när Tomten även kom dit! Vi hade årets fjärde julklappsutdelning och gick sen tillbaka till mormor. Där åt vi tills vi sprack och delade återigen ut julklappar. Embla var vaken hela tiden men somnade innan vi ens hann knäppa fast henne i bilstolen när vi skulle hem.

         
Några av alla de leksaker & kläder som Embla fick i julklapp... Favoriten är nog bilen!

Juldagen blev lugn tills kvällen kom. Jag var bjuden på förfest hos min kompis Chrisse. Hade ingen vidare lust att åka men tog mig iväg till slut i alla fall. Det var trevligt men jag gillar verkligen inte krogen längre...

84348-219
Jag & Chrisse

Annandagen var det släktträff igen. Vi äter alltid kalkon hos mamma då. Jag var väl lagom pigg. Efteråt åkte vi till pappa och firade med mina småsyskon som var i Ludvika över julen. Årets sjätte och sista julklappsuttdelning! Äntligen är julen över... ;-) Nu ser jag fram emot nyårsafton då syrran med familj kommer hit och äter lyxig trerätters, spelar spel och dricker drinkar! Ska bli såå skönt att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det låter som om ni har haft en mysig jul! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback