Julstress?

Näe, nån julstress har jag inte märkt av i år. Samtidigt som jag njuter av att slippa jobba i dessa tider så har jag faktiskt varit riktigt uttråkad denna vecka. Mamma undrade om jag inte hade massa att stå i inför julen med bak, pyntning och grejer men nej... Har bakat lussebullar en dag, pepparkakor med syrran och barnen i helgen, knäckflarn här om dagen så det är klart. Julpynt? Vad 17! Jag har knappt nå julpynt!!

Tog tag i saken idag och åkte och handlade lite på Maxi och Jysk, ligger ju nära. För ca 200 kr fick jag det mesta jag behövde. Apelsiner, nejlikor, pepparkakshus, julgardiner, julgranskulor, julgransmatta, glitter, röda band, hyacinter m.m. Sen har jag och Embla haft pysseldag idag!

84348-202
Pepparkakshuset!

84348-203
Hyaciner, apelsiner och en hemmagjord ljuslykta rullad i kanel och socker.
Doftar ljuvligt när den är tänd!

    
Nya panelgardinerna med ljusgardinerna bakom från förra året. Även badrummet har pyntats en aning!

På lördag blir det ännu mer julstämning när granen ska kläs! Ska bli så spännande att se hur Embla och katterna reagerar... =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad fint du har gjort!! Fönstret var jättefint med apelsinerna och hyacinterna. Fin kruka!! Pepparkakshuset var också jättefint. Har du satt ihop det själv?
Kram

2006-12-21 @ 20:53:38
Postat av: Kusin Lisa

Oj vad mkt du fick för pengarna! Vad mysigt och fint det blev.

Postat av: Kusinen ingen!

Brevlådan är invigd! Damp ner ett litet gulligt kort på världen sötaste tjej häromdagen! Den första och enda posten jag fått! Idag skulle visserligen vaktmästaren dumpa ställningen på elmätaren i min brevlåda... Räknas det som post???

2006-12-21 @ 22:20:26
URL: http://blad.blogg.se
Postat av: Pernilla

Åh vad fint! Hoppas att ni får en underbar jul! :-)

Mysigt med jullyktan som doftar kanel!!

2006-12-22 @ 06:26:21
URL: http://www.nogg.se/pernilla
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Åh, vad fint du gjort! Jag blir riktigt avundsjuk. JAG har julstress, hinner ju ingenting nu när jag måste jobba jobba jobba varenda dag. :(
Få se om vi lyckas få hem nån julgran, i morgon eftermiddag kanske.... Kan du smitta mig med lite lugn och tristess kanske? ;)
Kram!

2006-12-22 @ 11:11:45
URL: http://guinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback