Farlig bakning

Igår var jag så huslig att jag bakade lite bröd. När jag skulle ställa in plåten såg jag att jag glömt ta ut ugnsgallret så jag la det på diskbänken medans. Jag glömde visst ganska snabbt bort att jag inte tagit ut det förrän ugnen var varm så jag råkade luta mig mot gallret! Första tanken var att "oj, vad diskbänken var kall". Men en tiondels sekund senare fattade jag att det var gallret som var VARMT. Jag satt med en kylklabb inlindad i en handduk ganska länge efter, tror det hjälpte en del faktiskt. Idag känns det knappt, men det syns!

84348-22

Ha ha, man ser tom små prickar där "gallerstängerna" går upp.
Närbild:


Men resultatet blev väldigt lyckat iaf!
84348-24
MUMS!
Frukosten idag med det hembakta brödet, nyplockad sallad från landet, paprika, melon och en av mina goda fruktdrycker. Idag blev det:
2 dl yoghurt
1 dl lättmjölk
1 banan
lite frysta hallon
1 msk solrosfrön

Imorgon ska jag göra med egenodlad rabarber och melon. En annan favorit är med apelsin, passionfrukt och citronsaft.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu är jag hemma så jag provar att skriva till dig! Vilket fint sträck du fick av plåten! Idag ska jag till tandläkaren, hjälp! Mitt tandkött är alldeles trasigt...! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback