Husvagnssemester

84348-33

Nu har vi bott tillsammans med Pernilla i hennes föräldrars husvagn måndag till fredag denna vecka. Det var en superfin ny vagn som bilden ovan visar, köpt förra sommaren! Den står på Granfjärdens camping mitt emellan Östhammar och Öregrund. Liten men mysig camping. Vi har mest slappat och tagit det lugnt men det har varit en trevlig vecka. Embla stormtrivdes med husvagnslivet, fått massor av uppmärksamhet och sovit bra hela veckan!

Jag hämtade upp Nilla vid 11 på måndagen så åkte vi och handlade mat för veckan innan vi begav oss till campingen. Sen satt vi mest och snackade skit den dagen.

På tisdagen åkte vi in till Öregrund och gick och strosade där. Besökte de butiker som finns, lunchade på "köket" och tog en glass nere på en av bryggorna. Innan vi åkte hem köpte vi med oss lite Alunda Gubbar (jordgubbar). Kl 19 började bilbingon i Norrskedika. Det tyckte Nilla och jag var riktigt skoj, Embla hade en annan uppfattning. ;-) Sitta still i en bil som inte ens är igång? Nä, skulle inte tro det! Vi vann tyvärr inget, men de snett bakom oss tutade tre gånger tror jag... En av gångerna drog de hem POTTAN: 12 000kr!! Kunde inte ens se att de drog en aning på smilbanden, hmm... *bitter* Trots detta, en riktigt mysig dag!

Onsdagen bjöd på strålande sol!! Vi kom inte långt från husvagnen den dagen. Skyllde på att vi blev tvungna att hålla koll på ett par trollsländor som parade sig. Den ena flög efter en stund och vi trodde det var honan som var kvar för att boa åt sina ungar. Några timmar senare var hon död... Måste nog ta en närmare titt på trollsländornas parningsritualer. Massor med färg fick vi i alla fall. Jag brände mig tom lite på magen, brösten och låren... Men det gick snabbt över. På kvällen grillade vi och det blev ett par flaskor ersättning till Embla och ett par glas vin till mig!

Sedan hade vi planerat att åka till Berkinge och bada på torsdagen men vädret tyckte visst nå annat. Inte alls så skönt som på onsdagen, det blåste och var lite molnigt. Vi bestämde oss för att åka in till Östhammar istället och kolla in om turistbyrån hade nå bra förslag på aktiviteter. Det hade den inte... Jag tog Embla i sjalen så gick vi en promenad runt byn och letade lite efter butiker som inte fanns, satte oss en stund på Krutan men åkte sen tillbaka till campingen. Åt våran sallad som vi skulle haft som picknick. Fick lite långtråkigt på kvällen så vi tänkte att vi kunde prova på att ta ett kvälldopp eftersom vindarna lagt sig lite. Badplatsen på campingen var inte så fräsch så vi gick till Sund, ca 10 minuters promenad därifrån. Sandbotten, långgrundt och inte en människa där. Sååå skönt, tyckte jag, Pernilla kom i med fötterna. ;-) Jag hade en Emblas badtermometer med mig och den visade på 22 grader i vattnet. Men jag tyckte tom att det kändes varmare! Embla sov när vi gick men vaknade på vägen dit i vagnen. Ändå låg hon snällt kvar utan ett ljud under hela tiden medan vi badade, torkade och gick hem! Mamma såå stolt!

Fredag - hemfärd. Vi städade, diskade och slappade en stund med en glass i handen. Hade fullt sjå med att tömma slask och toa...men det ordnade sig till sist. En härlig vecka, TACK NILLA!! :-)

84348-32
Nilla & Embla efter lunchen i Öregrund

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Vad härligt ni haft det. Låter jättemysigt att bo sådär i husvagn och göra små utflykter. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback