Vår duktiga dotter!

84348-27

Igår gjorde Embla mycket för första gången. Hon skrattade högt när jag busade med henne! Micke satt bredvid i soffan och vände sig förvånat om "var det hon som lät??". Vilket underbart gulligt litet skratt. Jag blev så glad att jag gjorde nåt glädjetjut, då blev hon lite rädd och sen ville hon inte skratta mer... ;-)

Sen låg vi på golvet och lekte lite. Hon vände sig ett par gånger från mage till rygg. Det har hon ju gjort förut men det var första gången pappa fick se det. Jag sträckte fram en skallra åt henne och då tog hon den faktiskt! Första gången hon greppade något.

Första gången hon fick "gå" barfota i gräset:
84348-26

Och första gången hon satt i hoppgungan. I den stormtrivdes hon! Vi hängde den ute på altanen och la en massa leksaker runt om henne. Det sägs ju att de är glada, nöjda och belåtna när de jollrar. Det gjorde hon hela tiden i gungan. Första gången hon pratar och jollrar för sig själv oxå! Tidigare har hon bara gjort det när man pratat med henne.
84348-25

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj så stor hon blivit! Jag måste få se henne snart igen, innan man träffar på henne när hon springer på krogen med en storstark i handen...

Postat av: Nellie

Hittade hit från Sannas blogg.
Vilken underbart söt dotter ni har och med ett lika underbart namn!

2006-07-06 @ 00:31:56
URL: http://nellieida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback