Äntligen friskare!

Det var en lååång jobbig förkylningsvecka... Äntligen mår vi bättre! Embla hade hög feber i 5 dygn och lite lägre en dag sen har hon varit feberfri. Hon har mått bra ett par dagar nu men inte förrän idag har hon börjat äta lite mat igen. I över en vecka har hon levt på gröt, välling, fruktpuré och smörgås. Hoppas hon fått tillbaka aptiten nu. Jag är också feberfri idag och har äntligen orkat städa lite. Haft grejer stått framme sen nyår... Även julpyntet hade gjort sitt nu, tyckte jag. Micke åkte o jobbade till och med, de hade ju bara halvdag. Så ni känns det som att livet är på väg att ordna upp sig en aning!

Ni ska väl få lite bilder från vårat nyårsfirande med! Det var min första dag med feber men med hjälp av högsta dos Reliv och Alindrin höll jag mig vaken till strax efter 1. Syster och hennes familj kom vid fem-tiden. Vi hjälptes åt att laga mat. Först var det fördrink och snacks, getostkräm på chips. Till förrätt blev det tunnbrödschips med tomatpesto och räkor, till varmrätt oxfilé med potatisterinne och svampsås och till efterrätt vaniljkräm med champangegelé och hallon. Jättegott!

         


I väntan på tolvslaget sövde vi barn och spelade spel. Jag fick ett i julklapp som heter Ärligt talat. Det var riktigt skoj! Barnen var så duktiga. Embla somnade efter nio, Lova efter tio och Ludde i soffan efter elva. Ingen vaknade under tolvslaget! Konstigt nog..för det smällde rejält.

    


Min älskade stackars lilla Zelda hade inte behagat komma hem innan tolv så jag gick mest och var orolig för henne. Hon är ganska rädd för det mesta så jag kan bara föreställa mig hur hon mådde när alla raketer drog igång... Men hon kom hem så fort gästerna åkt och verkade inte ett dugg skakad. Gnällde och skulle ut igen tidigt morgonen därpå, så det var nog ingen fara med henne. Vi skålade i alla fall i champange och kikade på den färgsprakande himlen.

         


Sen var jag helt färdig... Nyårsdagen lyfte jag inte ett finger. Sov nästan hela dagen. Så nu är Emblas och mitt nästa projekt att vända tillbaka dygnet! Hon vaknade vid halv 12 i natt och var jättepigg. Jag fick snällt sitta uppe med henne till 1 då hon började gnugga sig lite i ögonen igen. Men det gjorde inte mig så mycket eftersom jag sovit till halv ett på dagen...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh vad skönt att ni mår bättre!

Mysigt nyårsfirande!

Postat av: Daniela

Hej! jag hittade din blogg när jag sökte på potatisterinne och såg att du lagat det. Jag åt nämligen det idag ute på en restaurang och är ute efter receptet. Vet du hur man lagar det? tack..

2008-11-23 @ 18:20:49
URL: http://daanish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback