Matbloggning

Nya inne-grejen är visst att fota det man äter och visa allmänheten. Lite intressant för någon kanske, att se vad man äter enligt GI-metoden. Här är från de senaste tre dagarna:

Onsdag
                    
         

Frukost - Bacon, ägg, stekta tomater och svamp med persilja
Lunch - Kycklingsallad
Middag - Lax med ädelostsås och morotssallad

Torsdag

         

Frukost - Keso med rivet äpple och kanel
Lunch - Grekisk sallad
Middag - Kyckling i lime & vitlök med rostad paprika, zucchini och sallad

Fredag

         

Frukost - Ostomelett med bacon, paprika och sallad
Lunch - Lövbiff med chili och paprika
Middag - Wokad kyckling med broccoli, lök och soja

Som ni ser så behöver man knappast gå hungrig. Vissa portioner är gigantiska! Allting har varit jättegott utom keso-frukosten. Ser ut som risgrynsgröt och första tuggan var god men jag fick knappt i mig hälften... Den grekiska salladen fick inte heller riktigt plats men den var supergod. Idag ligger jag riktigt bra till i den "glykemiska belastningen" (GB) så jag ska unna mig några bitar 86%ig choklad. Lyxig diet va?! =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh, vad det ser gott ut. Du är så duktig. Lite jobbigt att laga all den maten när man jobbar. Kan inte du laga mat åt mig så att jag också kan äta GI-mat? ;)
Kram

2007-01-13 @ 11:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback