Sjuka hela familjen

När Embla vaknade vid halv fem i söndags morse och hade 40,2 i feber så ringde jag sjukvårdsrådgivningen. De sa att så länge hon inte var helt apatisk och drack bra så kunde vi avvakta. Om hon inte svarade på panodilen eller om febern fortfarande var lika hög på måndagen så skulle vi höra av oss igen. När jag vaknade på nyårsafton hade även jag feber... Igår måndag, nyårsdagen, var jag totaldeckad! Micke tog Embla på morgonen och tyckte hon verkade pigg. Men efter att hon sovit halva dagen igen tog jag tempen på henne på eftermiddagen och hon hade 39,5.

Jag ringde sjukvårdsrådgivningen igen och fick en tid på husläkarakuten 19.20. Fullproppad med värktabletter lyckades jag ta mig upp ur soffan och följa med dit. Det visade sig vara en öroninflammation på vänster öra som jag misstänkte från början. Vi har fått pencillin så jag hoppas hon snart blir bra. Natten har varit HEMSK! Hon har vaknat och skrikit hela tiden, jag har fått gå omkring med henne och haft henne sovandes sittandes i min famn. Hon fick säkert ont av att läkaren var där och pillade bort vax för att se bättre i örat. Stackars lilla Embli...

Så jag har knappt sovit alls. Igår kväll visade det sig att även Micke hade feber så han har varit sjukare än mig i natt. Jag är fortfarande dålig men inte lika som igår. Det är jobbigt att ta hand om sjuka barn i vanliga fall och tusen gånger värre när man själv är helt färdig. Jag har såå ont i halsen och hostar. Nu sover snart Embla igen så jag ska passa på jag med.

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Uuuusch, stackars, stackars er!!
Jag har varit och handlat mat för hela veckan nu, går bara och väntar på att det blir vår tur. Huu...
Säg till om ni vill ha hjälp med något.
Krya på er.

Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback