Vägdag - tredje veckan

Trenden fortsätter! =) Hade gått ner 1,7 kg även denna vecka. Sammanlagt 5,1 kg nu och 6 cm smalare runt midjan.

Jag märker inte själv att jag blivit smalare men har fått lite kommentarer. I början på veckan var Mickes farmor på besök och hon visste inte ens jag försökte gå ner i vikt. Ändå sa hon "oj, vad smaaal du blivit"! Hon ringde till och med dagen efter och talade om för mig att jag inte fick gå ner mer i vikt nu. ;) Bästa betyget var ändå när min morfar, som varit väldigt duktig på att tala om för mig hur rund jag varit och att jag åt alldeles för mycket under min graviditet, tycker att blivit tillräckligt smal och inte borde banta mer.

Men det lär bli lite mer, till och med mer än jag tänkt mig... Det visade sig att våran våg har visat lite tokigt. Micke ställde sig på den i morse och sa att "det här kan inte stämma"! Så fifflade han lite med ena foten på vågen som suttit löst ganska länge och nu visar den drygt 3 kg mer än den gjort tidigare. Micke påstår att den visar rätt nu istället. Jag har ju fortfarande gått ner lika mycket men började på mer än jag trodde. Alltså är inte målet att gå ner 8 kg utan att gå ner 11,2 kg! Men det ska nog lyckas ändå.

Jag tänkte försöka gå på nästa fas nu, Nystarten. Då inför man lite mer kolhydrater, som till exempel en rågkuse till frukost (läääängtar!) eller lite dinkelkorn och bönor. Tänkte prova en vecka och se så att jag fortfarande går ner i vikt ändå. Annars går jag tillbaka till Rivstarten ett tag till då. Har varit och storhandlat för nästa vecka nu. Det är inte direkt billigt att bli smal... Maten gick på över 1000 kr och det mesta var ju såklart kött och grönsaker. Här är lite av det vi fick med oss hem:

84348-248

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh vad du är duktig!! Över 5 kg!! :-o

Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Jag fattar inte hur du orkar, inget bröd till frukost! Det skulle sabba direkt för mig. ;)
Men om du blivit så smal, är du säker på att du måste ha -11 som målvikt då?

Puss!

2007-01-29 @ 08:06:50
URL: http://guinevere.blogg.se
Postat av: Lisa

Åhh vad du är duktig kussen!

2007-01-29 @ 08:44:20
URL: http://blad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback