BVC

I natt kräktes hon inte, men jag törs inte ropa 'hej' förrän det gått två nätter nu. Väntar i alla fall med att ringa bvc eller någon läkare. Förhoppningsvis är det över nu!

Har ingen vidare lust att ringa bvc heller. Våran bvc-skötersta är inte den bästa och jag litar mycket mer på sjukvårdsrådgivningen. Där kan man ha otur att komma fram till någon dålig som igår men på bvc är det alltid samma dåliga... Hon är världens snurrigaste. Det gäller att själv ha lite koll på vad som ska göras när man går dit så att inget blir fel. Alla här ute på landet har ju samma sköterska och jag har flera exempel på där det kunde gått illa. Till exempel när grannen var där med sina tvillingar. Hon hade farmor med sig för att få lite hjälp. När hon kom in med första pojken hade sköterskan hämtat vaccin och börjat göra iordning. Therese fick påpeka att de faktiskt fått vaccinet förra gången de var där! -Ojdå! Tänkt om farmor hade gått in med andra pojken först, hon visst ju inte vad som skulle göras... En annan tjej härifrån höll på att få fel vaccin. Sprutan skulle precis ges när hon upptäckte det!

Embla har ju varit dålig mer eller mindra hela vintern så jag har ju haft rätt mycket kontakt med bvc. Hon säger aldrig något jag inte redan vet och är väldigt osäker på det mesta. -"Vi avvaktar och ser", är nog hennes favorit.

Kommentarer
Postat av: Caroline&Rasmus

Usch, vad hemskt. Dit skulle jag aldrig vilja gå...

Har du provat med Uppsala barnläkare i Gottsunda? Det kanske vore ett alternativ om det inte blir bättre...

Tänker på er...Kram

2007-03-10 @ 11:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback