Vad kan det vara??

I helgen åt hon lite mindre än vanligt, på söndagen var hon lös i magen och sen natten till måndagen så kräktes hon ju två gånger. Sedan har hon mått bra på dagarna, varit bra i magen också men kräktes en gång till natten till tisdag. Hon har inte haft nån aptit men är annars som vanligt. Natten till onsdag var kräk-fri och jag trodde det var en magsjuka som nu var över. Men så kräktes hon i natt igen... Jag ringde sjukvårdsupplysningen nyss men de hade ju inget svar på någonting.

Det låter inte som magsjuka så de tyckte inte vi behövde hålla oss inne, det var helt okej att åka till öppna förskolan idag. Då skulle hon ha kräkts mer per gång, inte bara en gång per natt. Jag sa att vi uteslutit laktos i hennes kost hela veckan i fall att hon skulle vara känslig mot det, men det tyckte hon var onödigt. Det låter inte som att hon skulle vara känslig mot något i kosten. Då skulle hon haft problem med magont och diarré och eftersom kräkningarna inte heller slutat än så kunde vi börja med mjölk igen.
-Så du har ingen aning om vad det kan vara då? frågade jag.
-Nej.
-Ska vi bara avvakta?
-Ja, se till att hon dricker mycket och håll koll på hennes allmäntillstånd. Skulle det fortsätta får du kontakta bvc.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det var inte mycket till hjälp!! Hoppas Embla blir bra igen snart!

Postat av: Caroline&Rasmus

Tycker du ska prata med BVC, men det kanske du redan gjort. Jag litar inte på sjukvårdsupplysningen=(

2007-03-08 @ 12:40:03
Postat av: Ida-Marie

Ja prata med dem på BVC! Hoppas hon blir bra, inge skoj när man inte vet vad det är osm är fel! Krama på henne från mig!!! och en kram till dig också ;-)!!

2007-03-08 @ 15:53:41
URL: http://mimmpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback