Vår, utveckling & magsjuka light

Underbara väder! =) Idag har Embla fått leka lite i parken för första gången. Hon blir så arg på sina skor som hon måste ha när vi är ute. När man måste dra ena benet under magen för att kunna ta sig framåt blir det väldigt klumpigt med skor! Hon sitter mest o skriker tills jag tar av dem, då far hon runt för fullt och skitar ner sig här på framsidan. (Hon är i akut behov av utomhuskläder! Tur hon fyller år snart.) Det finns ju så mycket att utforska utomhus. Så länge hon går så är det okej med skorna i alla fall men då får man ju gå med henne överallt. Vi gick ner till lekparken på gården. Där kunde hon hålla i klätterställningar och sånt och gå runt. Åkte lite rutschkana och plockade massa i gruset!

Kom på några saker till att nämna om hennes utveckling. Hon vinkar massor. Så fort nån går förbi eller om man börjar ta på sig kläder så vinkar hon! Hon säger "ta-ta" (tack, tack) om man ger henne något eller om hon ger bort nåt. Nu har hon tagit nytt rekord igen, gick 7 steg alldeles själv igår! Det är mycket hon vet att hon inte får göra, men gör ändå förstås. När hon tex kastar mat på golvet så tittar hon busigt på mig och ruskar på huvudet. Ger man henne en telefon så sätter hon den mot örat. Hon kan så mycket min lilla gumma. 

image286  

Magsjukan var en lättare variant än de hon haft tidigare. Kräktes bara de 4 gångerna i söndags och sen fick hon feber på kvällen. Hade dryga 39 grader hela måndagen men sen har hon varit bra. Äter dåligt, lite lös mage och är gnällig men det tar jag gärna bara hon slipper kräkas mer! Jag har aldrig hört talas om så mycket magsjukor som denna vintern och det verkar nästan bara vara de små som drabbas. Var och varannan unge jag känner har haft 1-3 magsjukor var under vintern! Hoppas allt detta försvinner tillsammans med vintern.

Kommentarer
Postat av: Caroline&Rasmus

Vad skönt att det börjar bli bättre.

Ojoj, går för fullt snart =)

Kram

2007-03-28 @ 21:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback