Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter en härlig helg i Häverö. Skönt att komma bort lite och göra nåt annat. Vi hade strålande väder på söndagen så jag fick lite färg på kinderna trots att jag smörjde in mig denna gång. Lekte mest med barnen, Susanna sådde lite i landet och jag krattade gräsmattan. Vi satt ute och åt ostkaka på eftermiddagen och även på kvällen då vi grillade kyckling! Underbart!!

         

image322

Visst blir det fina bilder med vår nya kamera? Minneskortet är borta till vår gamla. Embla måste tagit ut det ur datorn och gömt det nånstans. Men det gjorde inget. Vi hade ändå tänkt köpa en ny! Hade redan kikat ut den här, en Samsung Digimax S500 om någon är intresserad. Länken visar att den är bäst i test för billiga digitalkameror! Duger fint åt oss.

Idag på förmiddagen har jag fixat lite saker som jag haft liggandes över mig ett tag. Jag ringde och pratade med försäkringskassan om hur jag ska ta ut min föräldrapenning när jag vill jobba 5 timmar/dag till hösten. Jag måste då ta ut 1.75 dagar med fp i veckan, vilket gör att de med marginal räcker fint året ut och lite till! =)
Sen bokade jag in en frisörtid 21 maj, klippning och färgning. ÄNTLIGEN!
Ringde även och bokade in en besökstid på dagiset vi blivit erbjuden plats på. Ska dit på måndag och hälsa på och se om stället duger åt min ängel.
Sist tog jag även arslet ur vagnen och åkte och vaccinerade katterna. Stackars Zelda skulle blivit det i september egentligen och Tasse i mars... Har liksom bara skjutit på det hela tiden sen vi fick Embla. Dels har vi haft så ont om pengar och det kostar ändå 250 kr per katt, sen har jag inte fattat hur jag skulle få med mig Embla och två katter! Men det gick strålande. Veterinären hjälpte mig ut till bilen med allt. Fick veta att Tasse började få lite tandsten så vi skulle försöka skrapa lite på tänderna då och då. Sen när det blivit tillräckligt mycket så måste man in och söva katten och ta bort det med ultraljud. Det skulle kosta 900 kr! Bäst att skrapa så gott det går...

Efterlyser fortfarande förslag på semester-aktiviteter och resmål! Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback