Paintball

Igår var vi iväg ett gäng och spelade paintball. Det var skitkul! Hannas kille, Micke, fyllde år så det var deras initiativ att åka och de lyckades få ihop 19 st. Vi körde tjejerna mot killarna, vi hade dock tre killar med i tjejlaget eftersom vi inte var så många tjejer. Första "matchen" gick ut på att skjuta ut motståndarlaget. Hade man blivit träffad fick man lämna banan och så fortsatte man tills alla i ett lag blivit träffade. Den omgången förlorade vi. Det var skitläskigt! Vi låg nästan alla och tryckte uppe i basen men lyckades ändå bli träffade allihop. =)

Sen hade man blivit lite bekvämare i att leka krig så då vågade man lite mer. Nästa spel gick ut på att hämta "flaggor" (handdukar) från ett torn i gropen mitt i banan och lägga de på ett annat ställe. Blev man träffad nu så var det bara att ta sig tillbaka till basen så fick man vara med igen. Jag vågade mig aldrig ner i gropen men vi hade andra i laget som var riktigt duktiga på det! Jag lyckades däremot träffa flera stycken och skydda mina soldater som sprang och hämtade flaggor. Det gjorde rätt ont att bli träffad men inte så farligt som jag föreställt mig. Det sved till lite men sen gick det över. Idag har jag dock snygga blåmärken där skotten har tagit. Tur att jag inte blev träffad så mycket. Var nog värre för de som sprang nere i gropen. Vi körde det spelet två omgångar och tjejlaget vann båda!!

image329
Bilden tagen när vi kom hem. Idag är det aningen större med en mer blå/lila nyans...

Förutom blåmärken har jag sån j*a träningsvärk idag! I hela kroppen!! Helt klart värst i låren, jag får nästan kramp i dem emellanåt... Men det känns överallt, rygg, mage, armar. Man är inte van att krypa omkring med gevär, smyga på huk och kasta sig bakom buskar och stenar i skogen! Jag var lite nervös innan och tänkte egentligen att det kanske skulle vara skönt och banga. Det låter ju inte riktigt som min grej att leka krig i skogen. Har aldrig nånsin gjort det, inte ens som barn. Sen trodde jag att det skulle göra så ont att jag skulle börja grina eller nåt. Men det var faktiskt riktigt kul! Skulle nog vara ännu roligare om man bara spelade med folk man kände lite bättre. Det blir säkert flera gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback