Seeegt

Vilken otroligt seg veckostart... Jag är så himla trött hela tiden. Kan ju bero på att jag sover dåligt eftersom jag ligger och hostar hela nätterna..åtminstone när jag ska somna. Det tar sin lilla tid. Sen vakna Embla i natt, antagligen av sin hosta med, och sen fick jag börja om med att försöka somna. *suck* När hon vaknar på morgonen lyfter jag bara ur henne ur sängen och slänger mig på soffan. Världens tråkigaste mamma!

Igår fick jag i alla fall ta och piggna till rätt tidigt eftersom vi skulle hälsa på Emblas dagis kl 10. Det var över förväntan! Trevlig personal, fina lokaler och de verkar ha bra rutiner. Hon visade mig runt, jag fick hälsa på några av barnen och hon berättade hur de lägger upp dagarna. De öppnar kl 7 och de som kommer tidigt får frukost. Sen är det fruktstund kl 9, därefter någon aktivitet. Kl 11 kommer lunchen och då sitter de vid sina bestämda platser med samma förskolefröken varje dag. Det är den fröken som har huvudansvar för barnen runt sitt bord hela dagarna. Efter maten är det sovdags. Då lägger de barnen i sina vagnar och kör ut dem på en stor altan under tak. Sen får de sova ute. Om alla inte vaknat till 14.15 så väcks de då för att äta mellanmål. Sen är det aktivitet igen resten av dagen. De stänger kl 17. Förhoppningsvis betyder det att jag inte behöver jobba till 18 någonting. Micke skulle ju förstås kunna hämta de dagar han slutar 16.30, men det låtsas vi inte om! ;-) 
De är ute varje dag om vädret tillåter. Finns en stor lekplats i direkt anslutning till byggnaden med staket runt hela. Sen gör de även lite utflykter till bl.a. en ännu större lekplats en bit bort. Brukar äta mellis ute ofta. Barnen är 1-3 år, den yngsta de hade nu var 13 månader. De 4 stycken i personalen som jobbar 75% vardera. Som mest har de 17 barn. Embla trivdes direkt! Sprang in och började leka med alla saker och pratade med (läs charmade) fröknarna. =)

Efteråt åkte vi till jobbet och fyllde på hemma-apoteket som tagit slut. Behöves näsdroppar åt Embla, värktabletter och hostmedicin åt oss båda. Sen handlade vi lite och åkte hem och lagade potatisplättar. Efter det var jag helt slut! Vi sov en stund. När vi vaknade hade det äntligen slutat regna så vi gick ut och lekte i parken.

image326

Idag var jag nästan ännu tröttare. Låg på soffan hela förmiddagen och väntade på att Embla skulle vilja sova. Halv 11 somnade hon äntligen och sov till 12! Skönt! Efter lunch var vi så trötta i skallen av att bara vara inne så vi åkte och hälsade på min mormor. Gick en sväng i skogen och lekte. Trevligt!

Två dagar kvar till födelsedagen nu. =) Hoppas denna DUMMA förkylning är borta då!!

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Spännande att få börja på dagis. Låter ju bra att de stänger 17 så du inte kan jobba till 18 någon dag ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback