Shopping-galen!

Igår och idag har jag bränt massvis med pengar! Först tankade jag bilen full (513 kr) och så var jag till frisören kl 11 igår. Lämnade Embla hos min mormor först och tog cykeln därifrån ner på stan. Färgning och klippning, tog ganska precis tre timmar. (1400 kr)

image336

Sen cyklade jag tillbaka till mormor och fick lunch. Efter det bar det av till Thun´s! Där hittade jag ett snyggt regn-set(299 kr), en present till Micke, en mjölkkanna (24 kr) och en spritser (19 kr). Dessutom fick jag ett par crocs-kopior (119 kr) av mormor! =) Ska åka tillbaka dit och köpa kaffekoppar sen tror jag. De hade massa fint!


Regn-setet

Idag har jag varit till plantagen och handlat massa blommor (332 kr). Embla och jag åt på Max! Hennes första MaxBox. Hon var riktigt duktig på att äta hamburgare och tyckte det var såå gott! Mmmm  mmmm, sa hon hela tiden. =) Sen åkte vi till Gränby för att leta reda på en bra jacka åt Embla. Hon behöver en lite tunnare att ha om det är varmt men blött ute. Hittade en perfekt på H&M (där vi har presentkort) för 49 kr! Blev dessutom en varsin tröja åt oss. Jag letade lite efter byxor åt mig också men det är ju i vanligt ordning helt omöjligt att hitta något som jag vill ha som dessutom sitter bra. =( Det ända jag hittade var ett par coola cammo-brallor på pojk/barn-avdelningen på JC, men där hade jag ju inget presentkort. Sen storhandlade vi på Kvantum (696 kr)... 

    
Dagens fynd + skorna & lite fynd från förra veckan. *älskar HM* (taightsen från Lindex dock)

1.
 2. 3.
4.
 5.

Blev inte så bra bilder på blommorna, de gör sig vackrast i verkligheten...
1. På väggen inne på altan, murgröna & fuchsia
2. Bredvid rabatten framför altan, spansk margerit & storblommig tagetes
3. Hänglobelia
4. Framför rabatten på framsidan, gerbera, margerit & solros
5. Vid ytterdören, pelargon & en massa panséer

image344
Tagetes ska planteras i rabatten, lobelian i ena ampeln och en petunia (?) i den bakom flaggan.

Nu gäller det att komma ihåg att vattna också......

Kommentarer
Postat av: Caroline&Rasmus

Snyggt regnställ, annars brukar de vara så tråkiga. Fint med alla blommor....

2007-05-23 @ 13:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback