Sjuka igen

Jag brukar inte bli sjuk särskild ofta, men att ha småbarn gör visst sitt. Vi var magsjuka för ett par veckor sen, först Embla sen jag. Men det var kortvarigt som tur var. Embla kräktes några gånger under en förmiddag och jag sen en gång på natten. Nu har vi blivit smittade av lilla Lova antar jag. Hon hade ju feber innan vi skulle åka ill Häverö. Trodde att det berodde på vaccinsprutan hon nyligen fått men så var det nog inte. Dessutom hade hon en ögoninflammation som ganska snabbt hoppade över på Embla.

image323

Embla fick en rejäl inflammation. Ögonen geggade igen hela tiden fast vi tvättade massor, hon blev röd/lila runt och i ögonen och det kliade och rann hela tiden ur dem. Idag var det mycket bättre dock, köpte Noviform igår (trots att Lovas bvc sagt att man inte skulle smörja nåt) och tror att det hjälper. Hon har blivit väldigt snorig och haft feber ett par dagar men är mycket bättre nu. Jag fick hemskt ont i halsen igår och vaknade inatt av feber...38,4. Fick vara hemma från jobbet idag. Inte bra! Hatar karensdagar!! Har legat på soffan och sovit hela dagen. Vaknade väl inte till ordentligt förrän vid halv 3. Blir hemma imorrn med men hoppas att jag mår bättre då.

image324

Jag förvånas varje dag hur stor och förståndig Embla blir! Hon lär sig hela tiden nya saker och förstår så himla mycket. Idag har hon lärt sig säga "MAMMA"! *Hjärtat smälter* Här serverar hon sin sjuka mamma lite te: =)

image325

Kommentarer
Postat av: Caroline&Rasmus

Vilken söt tjej som tar hand om sin sjuka mamma =)

2007-05-13 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback