Valborg, dagis, semester

Valborg

Vi hade ordnat barnvakt till sista april. Micke jobbade på dagen och jag och Embla åkte till mormor och åt lunch. Sen tog mamma Embla med sig hem. Jag hade börjat med maten redan dagen innan men åkte hem och städade och fortsatte med mera mat. Mycket som var på menyn! Först örtagårdsill, potatis, räk- och avokadoröra, ägghalvor i kaviargrädde och nubbe. Sen potatiskaka med spenat, grillat kött, avokadosalsa, tomatsalsa och ananassalsa.
Tony och Lena (vänner o grannar) hade också barnvakt åt lilla Charlie så de kom över. Vi åt, drack, spelade spel, disskuterade och hade allmänt trevligt heela långa natten! Vi somnade inte förrän 5.30. 
Embla hade varit så snäll. Sovit hela natten ända fram till 7.20! Sen åkte hon med sin mormor ut till moster och var där hela dagen. Inte förrän på eftermiddagen kom hon hem igen. Oj, vad jag hade saknat henne då!!

Dagis

Idag fick vi besked om dagisplats! Äntligen!! Visste ju redan att hon inte skulle få plats här i Vänge så vi hoppades på Flogsta. Hon hamnade där, på
Glädjens förskola. Sitter och läser lite om den nu och den verkar helt okej! Sen blir man ju lite less på kommunen... Vi ska ansöka 8-4 månader innan, sökte i början på januari och har väntat o väntat på besked. NU får vi veta var vi får plats och sen ska de ha svar från oss SENAST 11 MAJ!! Inte ens en vecka får man på sig med att bestämma sig och få in papprena. *suck*
Men det är klart vi tar platsen. Får ställa oss direkt  i en ny kö till dagiset här i Vänge. Tanken är att jag ska jobba 5 timmar om dagen då till hösten och att Embla då ska vara på dagis dessa timmar. Sen efter nyår är väl föräldradagarna i stort sett slut så då tänkte jag jobba på de 75% som man har rätt att gå ner till när man har småbarn. Sen får vi hoppas att det inte dröjer alltför länge innan man får nya föräldradagar! ;-)

Semester

Blir ingen utlandsresa i sommar. Kanske åker vi (jag, Micke o Embla) i höst istället. Däremot har vi redan ordnat med kattvakt till semestern i sommar. Jag har ledigt v 24-27 och Micke har v 25-27. Någon som har något förslag vad vi kan hitta på? Det ska vara billigt, barnvänligt och något sevärt! =) Vi har funderat på Helsingfors.
Redan imorgon åker nog jag, syrran och barnen på minisemester! Vi funderar på att åka till pappas sommarstuga i Häverö och vara där till på måndag. Lova vaknade precis med feber så vi får se hur det blir...

Kommentarer
Postat av: Tove

har ni börjat fundera på ett syskon?! Hoppas allt är bra med er alla tre. kramar från tove

2007-05-06 @ 11:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback