Babbelfia

Embla pratar bara mer o mer. Hon kan hur många ord som helst nu och det kommer fler för varje dag nästan! Dessutom är hon en riktig liten härmapa så man måste börja passa sig lite för vad man säger. "Fy faan" kom som ett litet eko från hennes mun här om dagen och det lät faktiskt inge vidare... ;-) *skämmas*
Hon sätter ihop ord mer o mer också. Bland annat har hon sagt "mommo sitta"= mormor sitta, "mea sinka"= mera skinka, "mamma bi"= mammas bil, "sajsa potta"= bajsa potta och idag sa hon plötsligt "pappa jobba". Det måste de lärt henne på dagis tror jag. Det är mycket som hon helt plötsligt kan som måste komma från dagis. Här om dagen satte hon pekfingret för munnen och hyssjade åt mig! När jag sjöng Blinka lilla stjärna gjorde hon rörelser som jag aldrig sett tidigare. Ordet "min" är något som går varmt nu också och det bara måste ju komma från dagis! ;-) Min mamma, min vagn, min dricka, min jacka osv osv     

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Vad häftig när de börjar prata mer och mer, heöt plötsligt kan de tala om vad de faktiskt vill :-) ha en härlig helg!! Kram

2007-10-12 @ 18:08:50
Postat av: Lisa

Tja! Jag har önskemål om bild i köket! Vill ju se hur det blir! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback