En olycka händer så lätt...

Idag skrämde Embla livet ur sin mamma rejält. Vi hade varit och handlat och jag började bära in matkassarna medan hon stannade utanför och började leka med sin trehjuling (som hon alltid gör). Jag brukar kunna kika en snabbis på datorn också. Den står ju nästan precis vid dörren så jag hör henne där ute hela tiden. Så fort hon tystnar kikar jag ju ut så hon inte springer iväg. Men idag var hon snabb!

Jag reagerade på tystnaden och går dit men HON ÄR HELT BORTA!! Jag springer ut på parkeringen men ser henne inte där, springer runt på baksidan men där är det tomt. Tycker att jag i alla fall har säkrat vägarna ut mot vägen då och antar att hon gått mot parken. Spinger ner mot gården och ropar och ropar, hon är spårlöst försvunnen!! Paniken kryper på mig och jag springer tillbaka mot parkeringen och ut på andra sidan vägen. Det hinner ju åka förbi en 2-3 bilar under tiden jag letar och jag hinner tänka alla de värsta tankarna. Får för mig att någon måste sprungit in och tagit henne för hon kan omöjligt ha kommit längre på så kort tid själv. Springer in på baksidan igen och fortsätter en bit ner. DÄR, inne på altanen hos en av grannarna längre ner står hon och flinar!

Jag bär hem henne och när vi är inne släpper allt. Jag börjar grina och bara skakar i hela kroppen. Allt gick väl säkert på 15-30 sekunder men shit va rädd jag hann bli! Benen var ostadiga att stå på i över en halvtimme efteråt och det tog nog ännu längre tid innan händerna slutade skaka tror jag. En olycka händer ju så lätt och så snabbt!

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

hua fy vad otäckt.. mardröm :-( Tur det gick bra!!

Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Usch ja, vad otäckt. Jag engagerade vår granne en dag för ett dag sedan att panikleta efter Lova, jag trodde hon rymt. Sprang här utanför och vrålade efter henne. Sen visade det sig att hon satt inne här vid datorn, haha.
Kram!!

2007-09-11 @ 19:57:45
URL: http://guinevere.blogg.se
Postat av: Caroline&Rasmus

Fy vad otäckt =( Vad skönt att det gick bra ändå =)

2007-09-13 @ 19:57:42
Postat av: Sofia & Fanny

Men lilla Emblis, ska du skrämma skiten ur tant Sofia också... tur att din mamma hitta dej... vilken mardröm... skönt att det gick bra! Kul att ses igår :-)

2007-09-14 @ 08:39:02
URL: http://vimsigamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback