Kommer bli ruinerad...

Embla måste ha dragit iväg nå väldigt på längden! Fast hela hon har nog växt om jag tänker efter. Hon har verkligen inga kläder alls, nästan. Kan det inte bli julafton NUU!? Jag som är pank så fort räkningarna är betalda..hur ska jag ha råd med allt åt henne? Hon har bara massa "sommar"-kläder. Kortärmat, tights, shorts och klänningar. Märkte nu att de flesta tjockare byxor har blivit för korta, och nästan alla långärmade tröjor och pyjamaser är för små... Nu när det plötsligt blivit så kallt åker ju allt sånt fram. Inte har hon nån bra jacka, mössa eller vantar heller.

Och så blev det kallt samma månad som dagsstarten också. *typiskt* Behöver ju köpa en massa grejer pga det med, sånt som de vill ska finnas kvar på dagis. Regnkläder, tjockare tröjor, sockor, stövlar m.m. De sover ju utomhus och så ska ombyte finnas för alla väder. Suck, säger jag bara.... 

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Kom hit så ska jag rota i lådorna! Mössor finns det nog en hel hög här. :)
Vi har regnkläder och ombyteskläder i deras ryggsäckar när vi går till dagis och de tar jag hem igen varje dag, så vi har inte dubbla uppsättningar av regnkläder och stövlar.
Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback