Rörd

Kanondag idag! Var bara på ett möte i stan mellan 9-12 sen slutade jag. Skulle ju bli till att hämta Embla mitt o sovstunden så jag passade på att storhandla i lugn och ro först. Shit vilken skillnad!! I vanliga fall får man först försöka få Embla att sitta ner i "barnstolen" som är på  kundvagnen. När man gett upp det efter att hon ställt sig 10 gånger så sätter man ner henne i själva vagnen istället. Då sitter hon och plockar lite med varorna en stund tills hon ledsnat och börjar kasta ur maten ur vagnen istället... Sen springer man ut ur affären med svetten rinnandes i pannan och har glömt hälften.

Embla sken som en sol som vanligt när jag kom. Hon hade hunnit varit vaken en liten stund. Idag hade de varit ute och plockat nypon, så jag fick med en liten present som Embla gjort till mamma och pappa!

image379

Strålande väder har det varit också. Lite väl varmt för att springa och jaga Embla runt gården och försöka hindra henne från att öppna alla grannars dörrar eller ringa på deras ringklockor en hel eftermiddag... *phu* ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback