Avtryck!

Igår gjorde vi avtryck av Emblas och Elions händer och fötter! Embla tyckte det var jättebusigt att måla vattenfärg på kroppen. ;-) Under foten killades det massor! Jätteskoj! Elion var lite svårare... Handen vägrade han räta ut och han tyckte också det killades massa under foten så han blev lite ledsen. Men fint blev det!




Sparas i deras böcker...

Allt flyter på här hemma som 2barnsmamma. Vardagen har börjat infinna sig då Micke jobbar och Embla går på dagis. Det är två underbara barn jag fått! Elion är nästan alltid glad nu och det känns så skönt! Han flinar så fort man får ögonkontakt.


Glad kille!

Embla börjar dock bli mer o mer svartsjuk tror jag... Tror det blivit så i och med att Micke börjat jobba, då har hon ju inget val än att vänta tills jag ammat färdigt osv. Hon har gått tillbaka till att bli mer mammig igen också. När Elion var nyfödd var det ju bara pappa som gällde! Så det händer att hon slår till, riktar en spark om man ligger i soffan tex, eller tar tag i Elions kläder och drar allt vad hon orkar... Men det är ändå inte så jag upplever det som jättejobbigt iaf. Hon är ju mycket oftare snäll, kramig och gosig med honom. Alla hon träffar talar hon stolt om för att hon fått en lillebror! Dagisfröknarna har fått höra det vid varje lämning och hämtning hela veckan. ;-) "-Jag har fått en lillebror jag, och han är SÅÅ söt!" =) Sen pussar hon på honom.
Hon är riktigt duktig på att vara mamma själv. Allt som jag gör med Elion ska göras med dockorna!


Bära i sjal t.ex.! 

Hon har ju blivit så stor! Är helt blöjfri dagtid nu, funkar även kanon på dagis. Fast bajseriet är fortfarande inte helt bra. Då säger hon till att hon vill ha en blöja, men det funkar fint utan fast man åker bort och när hon sover middag. Hon kan klä sig helt själv med! Fast det blir ju inte alltid så bra..särskilt inte när hon får välja kläder sjlälv...


Då kan det bli strumpor, shorts, klänning och mössa.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vadå, klädvalet var ju jättebra!? Ser ut som en liten minihipphoppare!

2008-08-08 @ 13:36:20
Postat av: Tove

Vilka fina avttryck du fick. Jag lyckades göra Livias fötter men det blev lite kladdigt. Händerna var helt omöjligt så det gav jag upp...

2008-08-08 @ 22:02:32
Postat av: Jenny

JAg gilla Emblas klädval =)

Precis så brukar jag klä mig också ;)

Postat av: Jossan

Naaw, vilka sötingar! :)

2008-08-19 @ 10:31:17
URL: http://thjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback