Akuten

Igår hade jag till och med svårt att äta för det gjorde så ont i halsen. När jag kände febern stiga igen i natt så bestämde jag mig för att ringa vc när jag vaknade. Sen mådde jag ändå ganska bra på förmiddagen så jag tvekade väldigt hur jag skulle göra. Tänkte att jag har ju ändå frikort som jag måste passa på att utnyttja innan det går ut i början på augusti och det skadar ju inte att ringa och rådfråga. Sen är det ju helg så det vore ju skönt att få det gjort innan om jag skulle bli värre.
På telefon sa hon att det verkligen lät som något som behövdes kollas upp och hon ordnade en tid på närakuten kl 14.30. Läkaren där kikade snabbt ner i halsen och kände lite utanpå. Sen sa hon att det var en självklar halsfluss, det behövdes inte ens tas nå prover på det. Så jag fick pencillin för 10 dagar. Var tydligen extra viktigt att sätta in det när man hade en liten bebis, så inte han blir smittad. Är såå glad att jag ringde!! Inom ett par dagar är iaf smärtan borta!

Elion har varit mycket bättre senaste dygnet. Kanske han behövde lite lugn o ro utan storasyster? Läste detta på sjukvårdsrådgivningen:
"Barn som skriker mycket kan få för mycket stimulans, bland annat därför att man försöker trösta barnet på många olika sätt. Om man kan se till att barnet får mindre intryck och dessutom får vara lite mer i fred kan skrikigheten avta."
Vi har ju varit ute och flängt en hel del med så han kanske helt enkelt bara har fått för mycket att ta in? Ja det är ju omöjligt att veta varför han skriker... Är väl bara att gilla läget kanske. Det går ju över.

Tre timmar tog det hos frisören igår. Hade gått jättebra med Elion! Han hade varit vaken men glad nästan hela tiden. Micke åkte upp till sin farmor och väntade där. 70 ml ersättning hade han druckit, så det funkar ju med det med. Smidigt att ha med sig när inte jag är med. Blev inte så stor skillnad på mitt hår men riktigt skönt att få bort det slitna och färga i utväxten. Lyxigt att få sitta och bli ompysslad lite med!

Embla hade sovit helt otroligt bra hos farmor, från 19.15 till 8.30!  Hemma sover hon ca 20.30-6.00 nu för tiden. Hon verkade ha skoj där iaf, men jag saknar henne samtidigt som det är riktigt skönt med lite vila! Själv gick jag upp 9.30.

Idag har vi fått flera leenden från vår lilla son! =) Tyvärr inget som vi lyckats fånga på bild än men det kommer nog snart.

 

En annan bild på Pysen

 Syskonkärlek


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jättesöta barn ni har.. tråkigt och jobbigt och va sjuk när man nyss fått en liten som man bara vill mysa med, hoppas att du snart blir bra för vi längtar så att få träffa Elion, Embla och dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback