Lite jobbigt nu...

Jag är sjuk igen. =( Vaknade med feber och skitont i halsen igår. Är så jobbigt att vara sjuk när man har en liten bebis att ta hand om. Inte blir det lättare när man har en skrikbebis som vi har heller... Han skriker i stort sett all sin vakna tid nu. Man känner sig så himla maktlös! Vet inte vad som är fel. Han sparkar med benen precis som att det skulle vara magen han besväras av, sen småbajsar han hela tiden. Vi får byta blöja typ varje timme, ibland oftare. Men det är ju oftast inte mycket alls i blöjan men han är jätteröd så jag vill ju få bort det direkt. Han kräks hur mycket som helst med... Det gör att jag helst inte vill amma hela tiden heller, som han ändå oftast blir lugn av, för en stund i alla fall. Han somnar nästan alltid vid bröstet så då blir det svårt att rapa honom också. Vi har kört med minifom den här veckan men det verkar inte fungera. Ska köpa Sempers Magdroppar imorrn, se om det har någon effekt.
Igår sov han nästan hela dagen, vilket inte är likt honom. Undrar om han påverkas av att jag är sjuk?

Micke är och lämnar Embla hos farmor i Örbyhus. Hon ville rå om Embla ett par dagar så vi tyckte att det kunde passa bra nu när dagis är stängt. Åh saknar henne massor redan!! Men det ska bli skönt med, framförallt att få sovmorgon! Jag har tid hos frisören idag med. Med hjälp av värktabletter (vilken fantastiskt uppfinning!) så ska jag nog orka mig dit. Hoppas det går bra för Micke att ha Elion medans. Tar ju lite tid eftersom jag alltid färgar håret med. Han får väl gå runt med honom i sjalen, då brukar han sova bäst. Så kan han ju komma in med honom om han behöver ammas. Annars tar han flaska med. Vi provade imorse. Pumpade lite från ena bröstet igår när Elion sov och mina bröst plötsligt började spruta mjölk! Fick ur 100 ml, mer än vad jag lyckades med sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback