Mjölkstockning

Jag som klarade mig helt från det med Embla. Började känna att det ömmade och var knöligt i söndags men lyckades amma bort det. På måndagen kände jag ingenting. Men sen igår så värkte det som 17 i samma bröst. På förmiddagen började jag frysa massor och febern steg. Dock inte så högt, tog tabetter när det nått 37,4. Men jag sov halva dagen, låg med värmekudde på i sängen, ammade så mycket det gick. Ringde amningsmott. men de sa på telefonsvararen att man under sommaren skulle kontakta bvc i första hand. Vi skulle dit idag så jag avvaktade och pratade med syrran istället. Hon har ju erfarenhet så det räcker av mjölkstockningar! Hon gav bra tips men sa att jag skulle ringa vården ändå om det blev värre. På kvällen hade jag 38,6 (= döende) trots att det inte ens gått 4 timmar sen den senaste voltaren-tabletten. Bröstet hade blivit varmt, rött och svullet.
I morse var jag dock feberfri och det värker inte konstant i bröstet även om det är väldigt ömt. Men så fort jag kommit upp ur sängen började jag frysa igen och febern steg. Fick inga nya råd från bvc, men hon sa att om det blir värre eller inte går över så skulle jag kontakta husläkare så jag fick antibiotika.

Elion fortsätter växa. Idag vägde han 4530g. Embla var över 1½ månad innan hon nått den vikten. ;-) Fast hon var ju mindre när hon föddes. Men han ökar ändå snabbare än hon gjorde. På 20 dagar hade Embla gått upp 550g, Elion har idag på 19 dagar gått upp 760g.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback