Sommar

Jag blev bra i halsen efter bara nån dag med pencillinet. Nu däremot när det bara är en dag kvar att äta så känner jag av halsen igen och framförallt gör det ont upp i örat på samma sida. Mycket skumt...

Senaste veckan har det mest varit slappande i solen (så mycket slappande som det kan bli med två barn). I onsdags började Micke jobba igen så jag tog med mig barnen ut till mamma i Dalby. Vi åkte till Björk och badade och grillade lite kyckling på kvällen. *myys* Vi sov över och hela torsdagen sprang Embla naken och lekte och badade i poolen. Önskar verkligen att vi hade hus! Tänk om man kunde ha så varje dag nu när det är så här varmt. Och äta massa goda färska bär direkt från busken!


Sommartjejen! Ramlat och fått skrapsår på näsan, blödit näsblod, ätit körsbär så det kladdat överallt & med stora sönderkliade myggbett lite här och där. ;-) (Ja, vi ska försöka ta henne till en frisör snart med!)


Elion gillade också att vara på landet. Första leendet på bild!

Vi har köpt en ny vagn med! Har sålt Modin som Embla hade är hon var bebis så vi har ju bara haft hennes Scooter sen hon var 6 månader. Köpte en Phil & Teds innan Elion föddes. Tyckte det var himla smart med en syskonvagn som även gick att använda som enkelvagn eftersom jag inte visste hur mycket de skulle behöva åka vagn tillsammans. Elion har hatat vagnen från första början och inte har de åkt tillsammans i den mer än på prov heller... Kanske blir det bättre när han kan sitta så vi kan flytta ner syskonsitsen, men jag vet inte om vi egentligen behöver nån syskonvagn. De få gånger Embla behöver vagn kan hon ju åka sin scooter så kan jag ju ha Elion i sjalen. Får se om vi säljer Philen... Kan behöva pengarna med!
Hur som helst så ville jag ha en "vanlig" vagn för att testa om Elion skulle gilla det bättre. Det är ju trots allt väldigt smidigt att kunna lägga honom i en vagn! Vi hittade en gammal (03) Emmaljunga på blocket för 700 kr och tänkte att det kan ju duga till att ha så länge. Micke åkte dit och prutade ner den till 600 kr. Bland de bästa köpen vi gjort! =) Elion sover bra i den och jag är supernöjd.


Premiärturen! 


Se så nöjd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback