Elion!

Världens finaste lilla pojkbebis var det som kikade ut på självaste midsommarafton! =) Han vägde 3770g och var 52 cm lång.



24 timmar tog det, han kom 14.14. En bra tid då hans syster är född 14.13. ;-) Hon är väldigt stolt och tycker mycket om sin lillebror. Även om det inte alltid är så roligt när han ständigt hänger i mammas tuttar...

          

Elion är hur snäll som helst! Han äter, sover, skiter och kräks. En riktig liten kräkbebis har vi fått. Embla kräktes nästan aldrig så jag är lite ovan att ständigt gå nerspydd. ;-) Amningen fungerar kanon! På återbesöket igår, 5 dagar gammal, vägde han exakt som när han föddes.
Att vara 2barnsmamma är underbart! Fast jag blir lite rädd när jag ser på min dotter..så stoor hon är!! Och vad otroligt fort det går!! Måste njuta av varje sekund som jag har en liten bebis. =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



Vi har bestämt oss för att namnge vår son till Elion. Fann namnet via
www.svenskanamn.se. Blev nyfiken på namnets betydelse m.m. och försökte söka efter det på fler ställen på nätet. På så sätt fann jag din blogg. Varifrån har ni "hittat" detta namn? Skulle vilja veta lite mer om dess ursprung och betydelse och blev lite nyfiken om ni har bättre koll. Med vänlig hälsning/Linda

2008-12-02 @ 12:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback