Inga mer nappar

Jag som var så orolig. Knappt nån vecka innan 3 års dagen hittade vi inte en endaste napp när Embla skulle gå och sova. Hon fick helt enkelt klara sig utan! Och det kändes riktigt skönt att själv inte veta var napparna var, behövde inte luras. Efter tre dagar hittade jag två nappar under sängen. Men det hade gått så himla bra att klara sig utan så jag är glad att det var jag som hittade dom. Elion suger ju aldrig på sina nappar och klarar sig galant utan så vi tog bort dom också för att Embla inte skulle frestas. Jag är helt chockad över hur smidigt det gick! Att hon så lätt accepterade att napparna var borta. Vi sa att hon ju ändå skulle sluta när hon fyllt 3 år, det hade vi ju pratat om så länge så det blev ju ingen överraskning för henne. Hon har ju sin Lill-Nalle som tröst och det duger fint med bara honom. Hon frågar aldrig ens efter nån napp längre. Hittade på en av Elions här om dagen och stoppade den i munnen men den åkte ur rätt fort och så sa hon "näää, jag har ju slutat med napp!" =)


Kommentarer
Postat av: Lena

He, he, så var det när Charlie också slutade med napp, han fick tag i en gammal och testsög lite men den åkte fort ut och så sa han: Lilles! Han menade väl kanske att nappar e för små barn :) Kram

2009-04-17 @ 12:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback