112

Igår ringde jag det magiska numret för första gången. Inget farligt, jag var knappt orolig när jag ringde. Ville bara höra mig för med giftinformationscentralen. Jag städade från tidig morgon till sen kväll för att mäklaren skulle komma idag. Hade brytit av en halvvissen kvist från en av garderobsblommorna och slängt i sopkassen som stod på golvet i köket. När jag sedan kommer in där ligger kvisten på golvet och Elion står i gåstolen och tuggar för fullt på något... Jag försöker få ut det men får bara ett pyttelitet skräp på fingret så jag tror han svalde ner något. Tänkte inte mer på det utan fortsatte med mitt städande. Efter några minuter kommer han springades efter mig och jag ser att underläppen är helt röd och svullen! Jag hade syster på msn och frågade henne om hon visste om garderobsblommor var giftiga? Hon hittar på nätet att så är fallet.

Även fast Elion inte verkade besvärad alls så tyckte jag det var bäst att höra sig för. Kanske kunde hände något värre om han hade en bit i magen?! Jag tittar på kvisten igen och kan inte se att han bitit någonstans på den så det kan inte varit mycket han fått i sig. Just därför var det ingen fara heller, sa tanten på giftinfo. Jag skulle skölja ur munnen på honom och ge honom vatten att dricka. Ev kunde han kräkas lite, sa hon och det gjorde han lite precis innan jag ringde. Han dreglade massvis så hela magen var blöt sen och så kunde det tydligen också bli av den förrädiska blomman. Kan vara bra att veta då det är vår favoritblomma här hemma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback