Flyttstajling påbörjad

Imorse kontaktade jag en mäklare ffrån Mäklarringen som kommer hit och värderar på onsdag och en från Svensk fast som kommer om två veckor. Genast fick jag lite panik! Det ser ju verkligen hemskt ut här hemma. Idag har jag iaf rensat bland massa papper som legat här och där i ta-reda-på-senare-högar. Jag har kastat de blommor som såg hemskast ut och sköljt bort ett lager damm från de som fick vara kvar. Även placerat dem så att liknande krukor står tillsammans i varje fönster. Spjälsängen åkte in i Emblas rum, eller barnens rum får jag väl säga nu. =) Får se om hon vaknar av hans skrik i natt... Men det ska nog gå bra! I morgon blir det storstädning med dammtrasa, dammsugare och skurhink.

Har varit fullt ös idag med andra ord. Låter kanske inte så farligt men så har jag tvättat, lagat mat, försökt få Elion att sova och Embla att inte göra det samt ständigt tröstat någon av dem. Embla har kommit in i en period när hon inte kan låta bli brorsan igen... Stjärnorna skiter hon fullständigt i. Elion är ju så nyfiken och är på henne och hennes leksaker hela tiden med så jag kan ha lite förståelse att hon blir irriterad vid de tillfällena. Fast hon knuffar, bits och slår på honom helt utan anledning också. Dessutom håller han på att reser sig hela tiden mot precis allting och det går ju inte alltid så bra. Ibland ramlar han och ibland blir han förbannad för att han inte kommer upp osv. Mycket skrik blir det... Nu ska jag försöka få honom att sova så kanske huvudvärken släpper. ;-)

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Vad spännande med husbygge! Jobbigt när man ska sälja och ska ha visningar .. städa städa varje dag kändes det som.. men åååå sååå skönt när man fått sälja och få flytta till ett hus där det finns plats för hela familjen och alla grejer! :-)

Postat av: Pernilla

Åh va roligt att du börjat skriva igen!!! Har gått in och kikat lite nu och då, men icke.

De va en trevlig överaskning!

Har varit duktig och varit och tränat ikväll!!! Nöjd halvligger jag nu i soffan med datorn på magen.

2009-03-17 @ 21:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback