Mäklare anlitad

Idag var tredje mäklaren här. Har tidigare haft besök av Mäklarringen som gjorde en värdering till 350 000 kr (+/- 50 000?) och tog ett fast arvode på 35 000 kr. Förra veckan var Fastighetsbyrån här och värderade till 375 000 kr (+/- 25 000) och de tog samma fasta arvode. Idag var Svensk fastighetsförmedling här och tyckte vi skulle lägga ut den för 395 000 kr och de tog dessutom ett lägre arvode på 29 500 kr! Han var en kanonförsäljare som "körde över" mig direkt så jag valde honom. Så då kan han nog även sälja lägenheten till någon lika lätt! ;-) Inga jätteskillnader kanske men han kändes också säkrast, mest erfaren och så hade de nyligen sålt två andra treor här på gården så han känner nog till marknaden i trakten bra. Ville ju dessutom lägga ut vårat högre än de andra, antagligen på grund av läget här på hörnan och att vi kunde ta stor nytta av årstiden som han sa! Så det som nu händer härnäst är att en fotograf kommer ringa och boka in en tid med oss. Som vi får kanske till nästa vecka så vi hinner få det snyggt, stajlat och fräscht här hemma!! Tror det är viktigt att lägga energi på vår underbara uteplats. =)

Har sån ångest över att flytta härifrån... Trivs så fantastiskt bra! Men längtar såklart massor efter att få större och en egen tomt osv. Det som känns sorgligast är väl att jag här bara kan höra av mig till nån av grannarna och komma över på en fika eller ta en promenad, åka och träna eller vad som helst. Kommer bli ensamt där ute i skogen kanske. Men å andra sidan ska jag ju snart börja jobba igen efter att vi flyttat dit så då kommer man ändå inte ha tid med sånt... =( Får bli intensivt besökande på öf i storvreta under hösten för att skapa nya kontakter! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback