Tandläkarbesök

Efter dagis åkte vi direkt till Folktandvården i Luthagen för Emblas första kontroll! Vi har pratat om det sen hon fick tiden och försökt få det till något roligt. =) Hon tyckte det var spännande. När vi blir uppropade frågade hon sköterskan om vi inte kunde sitta kvar? Hon fick förklara att vi måste gå in på hennes rum. Lite skeptiskt till en början men när hon fick sitta i mitt knä i stolen så var allt okej. Sköterskan ställde lite frågor och pratade med Embla. Som tur var svarade hon helt rätt! ;-) Hon fick frågan om hon tyckte om godis och det gjorde hon. Fast det får man bara äta en dag i veckan, sa sköterskan. På lördag, svarade Embla. =) Däremot fick hon inget svar på om hon gillade coca cola. Embla vet nog inte ens va det är! Haha! Kändes skönt. Hon har aldrig gillat läsk, det enda godis hon gillar är choklad.

Sen fick hon gapa och så räknades alla 20 tänder. Hon skrapade lite och kände på dem också. De var så rena och fina! Embla gapade jätteduktigt hela tiden. Jag var otroligt stolt när vi gick därifrån!! Hon fick en tandborste och en tatuering också som hon blev riktigt glad över. Det syntes dock att hon använde napp... Men det gjorde inget än, så fort hon slutade skulle tänderna gå tillbaka. Vi har planer på att lämna bort napparna till kattungarna på skansen i april. Man är ju stor tjej när man fyllt 3 år! Men jag ser INTE fram emot detta. Det är hennes stora tröst här i livet. Själv sög jag på tummen tills jag var närmare sju så jag förstår seperationsångesten. Men jag vet också om konsekvenserna... Hon ska få en riktig cykel när hon klarar sig utan napparna! 

Kommentarer
Postat av: jenny ståhl



magdalena slängde sin napp självmant 1 månad efter sin 3 årsdag. hennes tänder stod oxå ut lite, men de e på väg tillbaka nu=)

kram

2009-03-19 @ 08:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback